B2B-Marketing-Header3 Blog-Banner2 Blogger2-Banner BordesopdeBorrelRadio BusinessGameHeader_Lawaaimaker Keynote_Speaker_Moderator_Header LinkedIn_PowerSessie_Header2 Masterclass_Header_Lawaaimaker Zij_gingen_u_voor_website mws2

Gefeliciteerd! Klik op het boek om je eigen exemplaar van het E-Book Sociale Media "Netwerken aan de Stamtafel" te downloaden.

Laat je mij weten wat je van het boek vindt?

 

Voorkant small

Social Media is in een B2B een ontzettend krachtig middel. Want uiteindelijke gaat het in de relatie tussen bedrijven vooral om de relatie tussen mensen.

Een kwestie van gunnen

Het gunnen van de deal door je klant is geen kwestie van geluk. Het is het resultaat van een 100% inzet van jouw organisatie en het volgen van een goed doordachte strategie. De perfecte product-markt combinatie moet aansluiten bij de vraag en de behoefte van je klanten. Ook als zij die zelf waarschijnlijk nog niet zien. Helaas wordt er meestal alleen gedacht en gehandeld vanuit de eigen organisatie en de zogenaamde USP’s van producten of diensten. Maar zit je klant daar wel op te wachten? Het “gunnen” dwing je af door de klant aan te spreken op dat wat voor hem telt en echt belangrijk is. Niet door te vertellen waar je volgens jezelf zo ontzettend goed in bent.

B2B Social Media

B2B Marketing dient klanten niet alleen te kwalificeren, maar vooral om hen te vinden, binden en informeren. Daarbij spelen vooral in de zakelijke markten persoonlijke netwerken een zeer belangrijke rol. Social Media kan alleen succesvol worden gebruikt vanuit de gedachte van menselijk contact. Het heet niet voor niets Social Media. Ook als deze als zakelijk middel worden ingezet, blijft de mens centraal staan. Pas dan is het mogelijk om een dialoog aan te gaan en nieuwe klanten te halen uit LinkedIN, Facebook en Twitter. Daarom is een sociale strategie dan ook gebouwd op pijlers die persoonlijk en dialoog gericht zijn. Zo maken wij van medewerkers mede-Merkers.

Social-Strategy-Richard-Bordes 

Sociale Strategie voor uw organisatie

Ook een strategie voor jouw organisatie ontwikkelen en uitvoeren, of van gedachten wisselen over de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

 

B2B staat niet alleen voor Business to Business, maar vooral voor Back to Basics. In jouw B2B markt zijn het aantal klanten kleiner dan in de consumentenmarkt. Daarentegen ligt de orderwaarde hoger en is het beslissingstraject vele malen complexer. 

 

Leads en Engagement

Natuurlijk draait het bij B2B Marketing om het genereren van leads en realiseren van up-sell bij bestaande klanten. Maar in de huidige tijd voldoen de oude 4 P’s daar allang niet meer voor. Wist u bijvoorbeeld dat 80% van de B2B orders pas na het 8e contact wordt gesloten. Daarom is een goed doordachte en perfect uitgevoerde strategie noodzakelijk om als B2B organisatie daadwerkelijk het verschil te maken met jouw concurrenten.

Een kwestie van gunnen

Het gunnen van de deal door uw klant is geen kwestie van geluk. Het is het resultaat van een 100% inzet van uw organisatie en het volgen van een goed doordachte strategie. De perfecte product-markt combinatie moet aansluiten bij de vraag en de behoefte van jouw klanten. Ook als zij die zelf waarschijnlijk nog niet zien. Helaas wordt er meestal alleen gedacht en gehandeld vanuit de eigen organisatie en de zogenaamde USP’s van producten of diensten. Maar zit je klant daar wel op te wachten? Het “gunnen” dwing je af door de klant aan te spreken op dat wat voor hem telt en echt belangrijk is. Niet door te vertellen waar jij volgens jezelf zo ontzettend goed in bent.

Strategische planning

Marketing gaat allang niet meer over de 4 P's. Marketing gaat verder dan communicatie, het verzenden van een nieuwsbrief of het organiseren van een event. Zeker in de B2B wereld kan alleen het verschil gemaakt worden als er een gedegen plan ten grondslag ligt aan de te nemen acties om het succes te kunnen afdwingen. Daarbij is een samenwerking tussen de Sales en Marketing verantwoordelijkheden van essentieel belang. In de wereld van vandaag gaat het niet over jouw firma, producten of diensten maar om het probleem van de klant. De focus ligt dan ook op zijn of haar compelling event. En die is meestal heel anders dan de USP's die je zelf hebt bedacht. Daarom is het goed om te beginnen met een confrontererde Marketing Whiteboard Sessie.

Sleutel tot succes

Strategisch denken en handelen is voor ieder B2B organisatie de sleutel tot succes. Wil je ook weten of wij samen voor jouw organisatie een succesvolle strategie kunnen maken? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

Strategisch denken en handelen is voor ieder B2B organisatie de sleutel tot succes. En natuurlijk heb je een marketing plan gemaakt. Maar zit je wel op de goede weg? Heb je alles helder of wordt het tijd om er toch nog eens kritisch naar te kijken. Want weet je wel genoeg van alle nieuwe ontwikkelingen die jouw organisatie een voorsprong op al je concurrenten kan geven?

80%

Marketing gaat allang niet meer over de 4 P's. Marketing gaat ook veel verder dan communicatie, het verzenden van een nieuwsbrief of het organiseren van een event. Zeker in de B2B wereld kan alleen het verschil gemaakt worden als er een gedegen plan ten grondslag ligt aan de te nemen acties om het succes te kunnen afdwingen. Wist je bijvoorbeeld dat 80% van de B2B orders pas na het 5e contact wordt gesloten. Daarom is een goed doordachte en perfect uitgevoerde strategie noodzakelijk om als organisatie daadwerkelijk het verschil te maken om de juiste klanten te verleiden aan je te binden. Daarbij gelden niet alleen de wetten van de grote getallen maar is een focus op het individu en de details cruciaal.

Confronterend

Tijdens een marketing whiteboard sessie gaan wij samen jouw doelstellingen en plannen tegen het licht houden. Dit doen wij bij voorkeur in 2 delen. In een brainstorm van 1 dagdeel duiken wij samen in de diepte van jouw markt, klanten, partners en propositie. Hierbij kan je mij gebruiken als klankbord en krijg je direct feed-back over je ideeën en inzichten. Maar ook in welke richting(en) deze verder kunnen worden aangescherpt of verbreed. Dit kan confronterend zijn. Na deze sessie ontvangen jullie een verslag met aanbevelingen die te volgen koers uitzetten. Hierbij krijgen jullie tevens de mindmaps die ik maak tijdens de sessie. Zo heb je een duidelijk inzicht hoe, en met welke middelen en verhaal, je de gestelde doelstellingen kan realiseren.

Strategisch denken en handelen is voor ieder B2B organisatie de sleutel tot succes. Wil je ook weten of wij samen voor jouw organisatie op de goede weg is? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

Lees direct de beste blogs

Contact

Telefoon: +31 615013936
Mail: info@lawaaimaker.nl
Skype: Richard G.Bordes
Twitter: @RichardBordes
LinkedIn: Richard Bordes
         Richard Bordes blogt ook op:

Richard Bordes 42Bis

 

Partners

iMonitoring logo

Create If

HeliviewPMS2

Nieuwsbrief

Ook de Blogs en mijn Nieuws in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in!
Please wait