B2B-Marketing-Header3 Blog-Banner2 Blogger2-Banner BordesopdeBorrelRadio BusinessGameHeader_Lawaaimaker Keynote_Speaker_Moderator_Header LinkedIn_PowerSessie_Header2 Masterclass_Header_Lawaaimaker Zij_gingen_u_voor_website blue-flower maple mws2 raindrops walden-pond windows

Radio maken bij jou op de zaak

Bordes op de Borrel is een internet radioprogramma dat informatie en business entertainment bij jou op de zaak combineert. Zo maak je niet alleen live je eigen radioshow op je eigen locatie. Maar nodig je ook al je relaties, klanten en prospects uit om dit zelf mee te maken. Zij zijn namelijk een onderdeel van het programma. En achteraf krijg je direct alle interviews als losse Podcasts in je bezit. Je maakt dus live content die je kan delen via je website, nieuwsbrieven en sociale media. En daarvoor krijg je een gedegen communicatieplan.

Bordes op de Borrel is een totaalconcept. Niet alleen de radio-uitzending maar ook de redactie, inhoudsbepaling en de communicatie voor en na de uitzending horen hierbij.

Vooraf

Een radio-uitzending vraagt om een gedegen voorbereiding. Wat is de boodschap die je wilt brengen, wat is de rode draad? En welke 6 gasten zullen wij hiervoor in de uitzending halen? Wat willen wij ze laten vertellen en welke vragen moeten er gesteld worden? Allemaal punten die terdege moeten worden doorgesproken om jouw radio-uitzending tot een succes te maken. Maak dus maar alvast ruimte in je agenda hiervoor. En dan bespreken wij meteen hoe jij zo veel mogelijk “lawaai” kan maken om je relaties uit te nodigen om erbij te zijn.

De dag van de uitzending

Op de dag van de uitzending wordt er een echte mobiele radiostudio bij jou op de zaak opgebouwd. Daaromheen mag iedereen plaatsnemen, of het nu 25 of 500 gasten zijn. Voordat het programma begint leggen wij eerst uit hoe je een radioprogramma maakt. Wat komt er allemaal bij kijken en hoe werkt de techniek? Wat zie je tijdens de uitzending de diskjockey doen, en wat is de rol van de presentator? Om exact 15:00 uur gaat het lampje “On the Air” aan. Gedurende een uur maken wij dan een Live radioshow in een gezellige Businesssfeer. Jouw 6 gasten worden afwisselend geïnterviewd door de presentator om de visie van jouw organisatie te kunnen delen. Direct na de uitzending zijn hun gesprekken als losse Podcasts beschikbaar en klaar om te delen met iedereen.

 

Bitterballen en bier

Tijdens de uitzending is de borrel al begonnen. Het enige dat nodig is, is een goede internetverbinding en stroom. Als jij dan zorgt voor de bitterballen en het bier komt alles in orde. Na de uitzending is er ook de mogelijkheid om een aantal van de andere gasten met mobiele radioapparatuur te interviewen tijdens de borrel. En deze gesprekken ook als deelbare content in te zetten.

De Podcast inzetten als content

New Business Radio is de nieuwe zakelijke internet radiozender. Het aantal luisteraars is groeiende. Daar gaat het ook in deze opzet niet om. Wat wel telt is dat uw Podcasts een maand lang in de carrousel van alle radio-uitzendingen blijft meedraaien. En met het mediaplan dat wij vooraf hebben gesproken gaat je het optimale halen uit deze Live content. Niet alleen op je website en in een reeks van nieuwsbrieven, maar ook in al je sociale media kanalen.

Zo heb je met Bordes op de Borrel een totaalconcept dat informeert, vermaakt en jouw relaties echt verrast. Luister maar hier onder naar 2 interviews tijdens "Bordes op de Borrel" bij de Hitma Groep.


Wil je nog meer weten? Download dan de Brochure.

Downloadbrochure

 

 

Gefeliciteerd! Klik op het boek om je eigen exemplaar van het E-Book Sociale Media "Netwerken aan de Stamtafel" te downloaden.

Laat je mij weten wat je van het boek vindt?

 

Voorkant small

Social Media is in een B2B een ontzettend krachtig middel. Want uiteindelijke gaat het in de relatie tussen bedrijven vooral om de relatie tussen mensen.

Een kwestie van gunnen

Het gunnen van de deal door je klant is geen kwestie van geluk. Het is het resultaat van een 100% inzet van jouw organisatie en het volgen van een goed doordachte strategie. De perfecte product-markt combinatie moet aansluiten bij de vraag en de behoefte van je klanten. Ook als zij die zelf waarschijnlijk nog niet zien. Helaas wordt er meestal alleen gedacht en gehandeld vanuit de eigen organisatie en de zogenaamde USP’s van producten of diensten. Maar zit je klant daar wel op te wachten? Het “gunnen” dwing je af door de klant aan te spreken op dat wat voor hem telt en echt belangrijk is. Niet door te vertellen waar je volgens jezelf zo ontzettend goed in bent.

B2B Social Media

B2B Marketing dient klanten niet alleen te kwalificeren, maar vooral om hen te vinden, binden en informeren. Daarbij spelen vooral in de zakelijke markten persoonlijke netwerken een zeer belangrijke rol. Social Media kan alleen succesvol worden gebruikt vanuit de gedachte van menselijk contact. Het heet niet voor niets Social Media. Ook als deze als zakelijk middel worden ingezet, blijft de mens centraal staan. Pas dan is het mogelijk om een dialoog aan te gaan en nieuwe klanten te halen uit LinkedIN, Facebook en Twitter. Daarom is een sociale strategie dan ook gebouwd op pijlers die persoonlijk en dialoog gericht zijn. Zo maken wij van medewerkers mede-Merkers.

Social-Strategy-Richard-Bordes 

Sociale Strategie voor uw organisatie

Ook een strategie voor jouw organisatie ontwikkelen en uitvoeren, of van gedachten wisselen over de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

 

B2B staat niet alleen voor Business to Business, maar vooral voor Back to Basics. In jouw B2B markt zijn het aantal klanten kleiner dan in de consumentenmarkt. Daarentegen ligt de orderwaarde hoger en is het beslissingstraject vele malen complexer. 

 

Leads en Engagement

Natuurlijk draait het bij B2B Marketing om het genereren van leads en realiseren van up-sell bij bestaande klanten. Maar in de huidige tijd voldoen de oude 4 P’s daar allang niet meer voor. Wist u bijvoorbeeld dat 80% van de B2B orders pas na het 8e contact wordt gesloten. Daarom is een goed doordachte en perfect uitgevoerde strategie noodzakelijk om als B2B organisatie daadwerkelijk het verschil te maken met jouw concurrenten.

Een kwestie van gunnen

Het gunnen van de deal door uw klant is geen kwestie van geluk. Het is het resultaat van een 100% inzet van uw organisatie en het volgen van een goed doordachte strategie. De perfecte product-markt combinatie moet aansluiten bij de vraag en de behoefte van jouw klanten. Ook als zij die zelf waarschijnlijk nog niet zien. Helaas wordt er meestal alleen gedacht en gehandeld vanuit de eigen organisatie en de zogenaamde USP’s van producten of diensten. Maar zit je klant daar wel op te wachten? Het “gunnen” dwing je af door de klant aan te spreken op dat wat voor hem telt en echt belangrijk is. Niet door te vertellen waar jij volgens jezelf zo ontzettend goed in bent.

Strategische planning

Marketing gaat allang niet meer over de 4 P's. Marketing gaat verder dan communicatie, het verzenden van een nieuwsbrief of het organiseren van een event. Zeker in de B2B wereld kan alleen het verschil gemaakt worden als er een gedegen plan ten grondslag ligt aan de te nemen acties om het succes te kunnen afdwingen. Daarbij is een samenwerking tussen de Sales en Marketing verantwoordelijkheden van essentieel belang. In de wereld van vandaag gaat het niet over jouw firma, producten of diensten maar om het probleem van de klant. De focus ligt dan ook op zijn of haar compelling event. En die is meestal heel anders dan de USP's die je zelf hebt bedacht. Daarom is het goed om te beginnen met een confrontererde Marketing Whiteboard Sessie.

Sleutel tot succes

Strategisch denken en handelen is voor ieder B2B organisatie de sleutel tot succes. Wil je ook weten of wij samen voor jouw organisatie een succesvolle strategie kunnen maken? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

Lees direct de beste blogs

Contact

Telefoon: +31 615013936
Mail: info@lawaaimaker.nl
Skype: Richard G.Bordes
Twitter: @RichardBordes
LinkedIn: Richard Bordes
         Richard Bordes blogt ook op:

Richard Bordes 42Bis

 

Partners

iMonitoring logo

Create If

HeliviewPMS2

Logo Los TopM

Nieuwsbrief

Ook de Blogs en mijn Nieuws in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in!
Please wait