Blogger2 Banner

In deze tijden van Content Marketing gaat het om de inhoud. Het schrijven van Blogs blijft daarom onverminderd een goede manier om je boodschap over te brengen. Of dat nu op je eigen website, een speciale Blog of rechtstreeks op LinkedIN is. Een Blog geeft je de mogelijkheid om jouw visie neer te zetten en te delen met anderen. Bovendien is een goede Blog geen vluchtig bericht, maar gaat soms maanden of zelfs jaren mee. Maar het “hoe” ga je nu “wat“ vertellen? En hoe zorg je dat je na 1 of 2 pogingen niet strandt en een eeuwig writer's block optreedt. Daarvoor hier mijn 9 Tips:


1 - Geen Verkooppraatje maar informeer


Niets saaier dan een Blog die zich tijdens het lezen ontpopt tot een ordinaire advertentie. Informeer meer en laat je kennis zien. Dan volgt de interesse vanzelf wel.

kennis.jpg

2- Lijstjes


Het maken van een lijstje met tips houd het voor de lezer overzichtelijk. Dan weet je lezer precies waar hij of zij aan begint. En men is gek op makkelijke overzichtjes. En als je ze in de titel zet weet je lezer ook meteen hoeveel informatie hij of zij precies gaat krijgen.

3- Niet te lang


Het is je toch bekend dat de concentratieboog van de gemiddelde digitale lezer laag is? Er laag zelfs en volgens sommige onderzoekers nog lager dan de 8 seconden van een goudvis. Hou het daarom kort en bondig en 500 woorden is echt prima. En als je meer hebt? Probeer het dan eens op te delen in kleinere en beter behapbare brokken.

4- Laat het schuren


Natuurlijk laat je je Blog lezen om de spelfouten eruit te halen. Maar polijst de inhoud niet te veel. Juist een afwijkende mening en visie tellen. Trap geen open deuren in want daar zit niemand op te wachten. Oh ja .. en belerende tirades zijn ook een prima manier om je lezers weg te jagen naar iets spannenders.

schuurspons

5- Gebruik plaatjes


Ondersteun je verhaal altijd met minstens één of meerdere plaatjes. Daarmee pak je de aandacht en nodig je de lezer uit om ook echt te gaan lezen. Bovendien helpen de plaatjes op je Blog ook om je verhaal onder de aandacht te brengen op bijvoorbeeld LinkedIN en Facebook. Die nemen deze namelijk direct over als je de link naar je ideeën daar plaatst.

6- Pakkende titel


Een titel moet uitnodigend zijn en de lezer verleiden. Wees daarom kort en krachtig, en trek de aandacht naar je Blog. Geen inspiratie voor een titel? Ga dan eerst schrijven en dan vind je hem vanzelf terug in de laatste afsluitende zinnen van je verhaal.

7- Promoot


Bezoekers trekken naar je Blog doe je door het verhaal te promoten op de verschillende Social Media en te gebruiken als basis voor je nieuwsbrief. Kies dan wel een tijdstip waarop de meeste mensen online zijn en niet wanneer iedereen aan de koffie zit. Oh ja, en help je lezers met het delen van pennenvruchten door het toevoegen van Share-knoppen onderaan je pagina.

8- Wees jezelf


Hou het onderwerp en de stijl dicht bij jezelf. Pas dan maak je contact met de lezer en komt je boodschap over. Dus vermijdt vooral zinnen die beginnen met Wij … tenzij je de Koning bent.

9- Vooral doorgaan!


Schrijven is geen bollen pellen. Je moet er even voor gaan zitten en de juiste inspiratie omzetten in verteerbare leeskost. Dat kost moeite en het is vooral een kwestie van leren van je eigen successen en commentaren van anderen. Even doorbijten en zet jezelf eraan dat je begint met minimaal 1 keer per maand een stuk op te leveren. Maar heb er vooral veel plezier! Want een Blog dat met plezier geschreven is, wordt vanzelf een genot om te lezen!

 

 

Social Share Buttons

primi sui motori con e-max.it

Lees direct de beste blogs

Contact

Telefoon: +31 615013936
Mail: info@lawaaimaker.nl
Skype: Richard G.Bordes
Twitter: @RichardBordes
LinkedIn: Richard Bordes
         Richard Bordes blogt ook op:

Richard Bordes 42Bis

 

Partners

iMonitoring logo

Create If

HeliviewPMS2

Logo Los TopM

Nieuwsbrief

Ook de Blogs en mijn Nieuws in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in!
Please wait