Verkopen is een vak

Er is geen B2B onderneming die kan zonder gedreven verkopers. Een goede verkoper is optimistisch en werkt hard. Maar doet je Sales Team wel de juiste dingen. Begrijpen ze de klant en jagen ze wel de juiste oppertunities na? Welke strategie passen ze toe en hebben ze het politieke proces bij de prospect in het vizier? Verkopen is meer dan alleen een offerte uitbrengen en overal koffie drinken. Het vereist een inzicht in de organisatie van en het doorgronden van hun contactpersonen en de concurrentie. Er moet strategisch gedacht en gehandeld worden. Want in verkoop telt alleen de winnaar en is geen plaats voor verliezers.

Leer alles over Strategisch Verkopen als B2B Verkoper

  • Hoe bouw ik een verkoopgesprek op met de 7 B’s van Bordes
  • Hoe bepaal ik de waarde van mijn oplossing
  • Hoe maak ik een verkoopstrategie
  • Wat moet ik weten om een offerte te kunnen maken
  • Hoe presenteer ik mijzelf en mijn oplossing
  • Hoe bepaal ik de interne politieke en beslissingsstructuur bij mijn prospect
  • Hoe zet ik mijn eigen organisatie en mijn leveranciers en distributeurs in om te scoren
  • Hoe zet ik mijn LinkedIn in voor meer sales?
  • Hoe scoor ik de order en versla ik de concurrentie

Op maat

Iedere Sales Organisatie en individuele verkoper heeft zijn uitdagingen en aandachtspunten. Met meer dan 25 jaar hands on B2B verkoop ervaring is Richard Bordes in staat om ook jouw Sales Team een boost te geven en op te schudden. Met zijn Sales BootCamps heeft hij al meer dan 1000 verkopers geholpen hun skills te professionaliseren. Daarnaast kan hij als officieel LinkedIn Ambassadeur direct de koppeling met Social Selling maken.

Sales Coaching

In de praktijk kunnen individuele verkopers meer aandacht en hulp nodig om echt tot hun volle bloei te komen en succesvol te worden. In overleg worden deze verkopers intensief begeleid voor een afgesproken periode met vooraf bepaalde doelstellingen en afspraken.

Let’s Talk

Ook jouw Sales Team op de rails zetten? Neem dan contact op of bel met +31615013936.

De 7 B's van Bordes

Hoe zorg je dat je begrijpt waar het bij je klant echt om gaat. En hoe dwing je jouw Gunfactor af en Bindt je de klant?

Branche

Wat gebeurt er in de branche van je klant? Welke trends en ontwikkelingen zijn er gaande?

Bedrijf

Hoe ziet het bedrijf eruit en wat is de positie in de branche

Beleid

Welke doelstelling heeft het bedrijf en wat is de visie voor de toekomst

Behoefte

Wat heeft het bedrijf nodig om haar beleid te kunnen uitvoeren

Beslisser(s)

Wie neemt de beslissing, waarop en wanneer

Budget

Wat is het budget, hoe is het opgebouwd, Capex vs Opex

Band

Dwing de Band met de klant af en krijg de Gunfactor

Jouw weg naar succes! Interesse is de Sleutel van jouw succes!

Interesse in de organisatie van je klant
Interesse in je eigen bedrijf
Interesse in de wereld om je heen
Interesse in de persoonlijke achtergrond en drijfveren van je klant
Maar vooral ook interesse in jezelf en je eigen ontwikkeling