B2B Marketing Header

In uw B2B markt zijn het aantal klanten kleiner dan in de consumentenmarkt. Daarentegen ligt de orderwaarde hoger en is het beslissingstraject vele malen complexer.

 

Leads en Engagement

Natuurlijk draait het bij B2B Marketing om het genereren van leads en realiseren van up-sell bij bestaande klanten. Maar in de huidige tijd voldoen de oude 4 P’s daar allang niet meer voor. Wist u bijvoorbeeld dat 80% van de B2B orders pas na het 8e contact wordt gesloten. Daarom is een goed doordachte en perfect uitgevoerde strategie noodzakelijk om als B2B organisatie daadwerkelijk het verschil te maken met jouw concurrenten.

Een kwestie van gunnen

Het gunnen van de deal door uw klant is geen kwestie van geluk. Het is het resultaat van een 100% inzet van uw organisatie en het volgen van een goed doordachte strategie. De perfecte product-markt combinatie moet aansluiten bij de vraag en de behoefte van jouw klanten. Ook als zij die zelf waarschijnlijk nog niet zien. Helaas wordt er meestal alleen gedacht en gehandeld vanuit de eigen organisatie en de zogenaamde USP’s van producten of diensten. Maar zit je klant daar wel op te wachten? Het “gunnen” dwing je af door de klant aan te spreken op dat wat voor hem telt en echt belangrijk is. Niet door te vertellen waar jij volgens jezelf zo ontzettend goed in bent.

Strategisch

Strategische planning

Marketing gaat allang niet meer over de 4 P's. Marketing gaat verder dan communicatie, het verzenden van een nieuwsbrief of het organiseren van een event. Zeker in de B2B wereld kan alleen het verschil gemaakt worden als er een gedegen plan ten grondslag ligt aan de te nemen acties om het succes te kunnen afdwingen. Daarbij is een samenwerking tussen de Sales en Marketing verantwoordelijkheden van essentieel belang. In de wereld van vandaag gaat het niet over jouw firma, producten of diensten maar om het probleem van de klant. De focus ligt dan ook op zijn of haar compelling event. En die is meestal heel anders dan de USP's die je zelf hebt bedacht. Daarom is het goed om te beginnen met een confrontererde Marketing Whiteboard Sessie.

Sleutel tot succes

Strategisch denken en handelen is voor ieder B2B organisatie de sleutel tot succes. Wil je ook weten of wij samen voor jouw organisatie een succesvolle strategie kunnen maken? Neem dan contact met mij op via telefoonnummer +31 615013936 of via het contactformulier en wij maken een afspraak voor een kop koffie.

Lees direct de beste blogs

Contact

Telefoon: +31 615013936
Mail: info@lawaaimaker.nl
Skype: Richard G.Bordes
Twitter: @RichardBordes
LinkedIn: Richard Bordes
         Richard Bordes blogt ook op:

Richard Bordes 42Bis

 

Partners

iMonitoring logo

Create If

HeliviewPMS2

Nieuwsbrief

Ook de Blogs en mijn Nieuws in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in!
Please wait