Blogger2 Banner

heer van stand

De organisator had ons net welkom geheten en verteld welke plannen hij en zijn compagnons hadden met de netwerkclub. Leuke bijeenkomsten, andere ondernemers ontmoeten in een gemoedelijke sfeer en veel van elkaar leren. U kent het wel neem ik aan. Een hapje en een drankje en dan komt de rest vanzelf. Plots nam hij het woord. Een “nette” man van over de 50, strak in het tijdloze pak met dito stropdas en onberispelijk gestreken boord. Het haar net gekamd in oud-geld-model bij een kapper die waarschijnlijk hem nog zo’n papieren strookje om de nek had geknoopt tegen het kriebelen van de haartjes in zijn boord. Manchetknopen, jasje dichtgeknoopt en onwaarschijnlijk onberispelijk gepoetste schoenen. Een Heer van Stand was gaan staan en stak van wal …

Geaffecteerd begon hij een elevatorpitch om ons te verhalen over zijn bedrijf. Wat voor een geweldige , ons vaag bekende, merken hij voerde, hoe trots hij was op zijn bedrijf, in hoeveel landen hij wel niet uitbreidde, dat het hem nog steeds economisch voor de wind ging, dat dure exclusieve merken nog steeds verkochten, dat de consument toch kwaliteit wenste, dat hij geweldige tijdloze producten leverde, dat hij zulke tijdloze producten leverde, dat hij ,dat hij dat , dat hij, dat hij … en dat minstens een kwartier lang.

Zelf kwam ik er, met mijn deel van de tafel, pas na het eerste kwartier achter dat de beste kêrel in peperdure horloges en pennetjes deed. Toen was hij er nog lang niet achter dat zijn eigen optreden nergens op sloeg. De netwerkers aan tafel werden wat lacherig, en de grappige opmerkingen volgde elkaar in rap tempo op. Maar mistte elk doel. De heer van stand ging als een volleerd standwerker door zonder zich iets van zijn toehoorders aan te trekken

Een aardige tafeldame probeerde hem nog op het rechte pad te zetten door te vragen wat we prima begrepen dat hij iets kwam halen maar graag wilde weten wat hij ons kon brengen. Een mooie korting zou wel gewaardeerd worden. Helaas bleek die er niet in te zitten. Gemiste kans.

De rest van zijn betoog heb ik verder gemist door op de Block & Report Spam knop te drukken. Of te wel off-line met mijn buurmannen aan tafel een nieuwe Time Line op te zetten. Er is namelijk niets funester voor je eerste indruk dan, tijdens welke netwerkbijeenkomst dan ook, direct proberen jezelf te verkopen. Dat getuigt niet van goede manieren. Niet in Real Life dus ook niet in Social Media.

Luister daarom eerst voordat jezelf gaat verhalen. Als u begrijpt wat ik bedoel...

Social Share Buttons

primi sui motori con e-max.it

Lees direct de beste blogs

Contact

Telefoon: +31 615013936
Mail: info@lawaaimaker.nl
Skype: Richard G.Bordes
Twitter: @RichardBordes
LinkedIn: Richard Bordes
         Richard Bordes blogt ook op:

Richard Bordes 42Bis

 

Partners

iMonitoring logo

Create If

HeliviewPMS2

Nieuwsbrief

Ook de Blogs en mijn Nieuws in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in!
Please wait